Ψηφιακές δεξιότητες

Με την τεχνολογία να αλλάζει με ιλιγγιώδης ρυθμούς και κάθε μέρα να ανακαλύπτεται και ένα καινούργιο χαρακτηριστικό, μια καινούργια τεχνολογία κάτι που θα αλλάξει, ίσως, ριζικά την καθημερινότητα μας, το μόνο που έχουμε να κάνουμε εμείς για να μην μείνουμε χιλιόμετρα πίσω είναι να «τρέξουμε» και να αποκτήσουμε ψηφιακές δεξιότητες. Η τεχνολογία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την καθημερινή μας ζωή και αυτό έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να έχει ενταχθεί σε όλους τους τομείς της. Ένας από αυτούς τους τομείς είναι και ο επαγγελματικός, καθώς οι περισσότερες σχεδόν καινούργιες θέσεις εργασίας δημοσιεύονται στο διαδίκτυο ενώ παράλληλα οι άνθρωποι ενημερώνουν το επαγγελματικό τους προφίλ ψηφιακά πλέον.

Ψηφιακές δεξιότητες στην εποχή μας

Τα επαγγέλματα της πληροφορικής και τα λεγόμενα digital skills (ψηφιακές δεξιότητες), είναι αυτά που έχουν κατακλίσει τον τρόπο ζωής μας και οφείλουμε να προσαρμοστούμε σε αυτά. Σύμφωνα με έρευνα, στο άμεσο μέλλον 9 στα 10 επαγγέλματα με μέλλον θα απαιτούν digital skills και μέσα σε αυτή την χρονιά 1 στις 3 επιχειρήσεις δήλωσε ότι πρόκειται να προσλάβει περισσότερους εργαζόμενους στον τομέα της πληροφορικής. Ακόμα και τα κάποτε παραδοσιακά επαγγέλματα (τουριστικά, δημοσιογραφία, γεωπονία κ.λπ) για να μπορέσουν πλέον να επιβιώσουν σήμερα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα ψηφιακά δεδομένα. Εκτός από αυτό, έχουν δημιουργηθεί και νέες θέσεις εργασίας οι οποίες απασχολούν ένα πολύ μεγάλο αριθμό ατόμων και θα απασχολήσουν ακόμα περισσότερους, καθώς οι ανάγκες ολοένα και μεγαλώνουν και υπάρχει ένα κενό μεταξύ αυτών και των ατόμων που μπορούν να τις καλύψουν. Θα λέγαμε δηλαδή ότι υπάρχει ένα κενό (ψηφιακό χάσμα) καθώς οι ανάγκες είναι τόσο μεγάλες όπου το 40% των εταιρειών έχουν δηλώσει ότι δυσκολεύονται να καλύψουν τις ανάγκες τους. Την ίδια στιγμή, μια επιπλέον απόδειξη των ραγδαίων αλλαγών είναι ότι οι έρευνες έδειξαν ότι πως το 85% των θέσεων εργασίας του 2030 δεν έχουν επινοηθεί ακόμα.

Μερικές από τις νέες θέσεις εργασίας που κερδίζουν ήδη έδαφος και αναπτύσσονται ολοένα και περισσότερο είναι οι εξής:

Content Manager

Σχετίζεται με τη διαχείριση περιεχομένου κάθε είδους ψηφιακού μάρκετινγκ και περιλαμβάνει όλα τα επίπεδα του. Οι διαχειριστές περιεχομένου εκτός από το γεγονός ότι δημιουργούν φιλικό περιεχόμενο μάρκετινγκ , το οργανώνουν, το αποθηκεύουν και το διαχειρίζονται. Είναι υπεύθυνοι για τη στρατηγική των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, δημιουργούν βίντεο, χρησιμοποιούν στρατηγικές ανάλυσης στοιχείων κ.λπ.

Ειδικοί SEO/SEM

Πρόκειται για την οργανική ή επί πληρωμή βελτίωση της ιστοσελίδας της επιχείρησης. Η εμφάνιση της ιστοσελίδας στις πρώτες αναζητήσεις της Google, αποτελεί μια σταθερή καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ την οποία την έχουν αναλάβει οι ειδικοί του SEO/SEM. Η ειδίκευση σε αυτόν τον τομέα είναι αρκετά δύσκολη καθώς οι αλγόριθμοι συνεχώς αλλάζουν και για αυτό το λόγο οι επιχειρήσεις πρέπει να παραμένουν συνεχώς ενημερωμένες. Ο συνδυασμός των αξιόπιστων τεχνικών γνώσεων και της τεχνογνωσίας του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της μορφής εργασίας.

UX Designer

Πρόκειται για αυτούς που σχεδιάζουν εφαρμογές ψηφιακού μάρκετινγκ και που είναι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη εφαρμογών ιστού. Πιο συγκεκριμένα, σχετίζεται με το σχεδιασμό από την αρχή έως το τέλος ενός προϊόντος και της εμπειρίας που αποκομίζει ο χρήστης. Δίνουν έμφαση στην κατανόηση του ιστότοπου αλλά συγχρόνως και του κοινού που απευθύνεται η ιστοσελίδα και του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Πρέπει και οφείλουν να έχουν μια άμεση επαφή με τους χρήστες.

Οι ψηφιακές δεξιότητες και τα επαγγέλματα με μέλλον στον τομέα της πληροφορικής ενισχύονται όλο και περισσότερο μετατρέποντας αυτές τις θέσεις εργασίας σε πολύ καλές ευκαιρίες εργασίας. Μετά από πρωτοβουλίες μεγάλων οργανισμών (Google) η Ευρωπαϊκή Ένωση συμβάλει στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων ατόμων, με δωρεάν και επί πληρωμή σεμινάρια, ημερίδες ακόμα και διαθέσιμα online και offline μαθήματα.

Scroll to Top