Tι είναι τα soft skills και γιατί τα χρειαζόμαστε; | Ergazomenos.gr

Tι είναι τα soft skills και γιατί τα χρειαζόμαστε;

Τα soft skills ή social skills είναι οι δεξιότητες που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της ζωής του ατόμου μέσω των εμπειριών που βιώνει. Οι καλύτεροι HR managers γνωρίζουν ποσό σημαντικός είναι ο παράγοντας των soft skills καθώς αναφέρονται τόσο στις επικοινωνιακές δεξιότητες του ατόμου, τις πεποιθήσεις και την αντίληψη του γύρω από τον εργασιακό τομέα όσο και στην προσαρμοστικότητα του σε διαφορετικά περιβάλλοντα εργασίας. Μερικά είναι ευρέως γνωστά αλλά πολλοί δεν γνωρίζουν πόσο αποδίδουν στην εργασία και πόσο σημαντικά είναι για να διαφοροποιηθούν στην αγορά εργασίας, γι’ αυτό το λόγο συγκεντρώσαμε κάποια από τα βασικά παρακάτω.

Επικοινωνιακές δεξιότητες

Σίγουρα οι άριστες επικοινωνιακές δεξιότητες δεν είναι το δυνατό κομμάτι του καθενός αλλά είναι ένα από τα σημαντικότερα soft skills που μπορεί να κάνει έναν εργαζόμενο να ξεχωρίσει σε σχέση με τους υπόλοιπους. Ο τρόπος διαχείρισης των ανθρώπων και ειδικότερα των πελατών, η ευκολία συνεννόησης με προϊσταμένους και  με τον ευρύτερο κύκλο της επιχείρησης είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που είναι εμφανή σε έναν εργαζόμενο. Για έναν πωλητή τα soft skills είναι απαραίτητα και συχνά είναι ο λόγος της επιτυχίας στην επαγγελματική του καριέρα. Η επικοινωνία ήταν ανέκαθεν ένα από τα βασικά πράγματα που κινεί την εμπιστοσύνη προς κάποιο άτομο και θεωρείται ως ο «άσος στο μανίκι» κάθε καταξιωμένου επιχειρηματία.

Μάλιστα οι εργοδότες τείνουν να επιλέγουν το προσωπικό της επιχείρησής τους περισσότερο σύμφωνα με τα soft skills τους παρά με τα hard skills που σχετίζονται με τις τεχνικές και πανεπιστημιακές γνώσεις. Κυρίως γιατί οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι σχεδόν το Α και το Ω για να μπορείς να συνεργαστείς με συναδέλφους σε μια εταιρεία.

Ομαδικότητα

Τα πιο επιτυχημένα επιχειρηματικά projects, μπορεί να ήταν ιδέα ενός ευρηματικού ανθρώπου αλλά έγιναν πραγματικότητα με τη συνεργασία πολλών ανθρώπων μαζί. Είναι πολύ σημαντικό οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης να έχουν καλή επικοινωνία και να μπορεί να επιτευχθεί μια ομαδική δουλειά.

Για κάποιους είναι πραγματικά σωστός άθλος να συνεργαστούν τόσο στενά με άλλους ανθρώπους δεδομένου ότι είναι πιο συγκεντρωτικοί και δεν έχουν μάθει  στην καθημερινότητά τους να μοιράζονται ιδέες ή είναι απλά πιο κλειστοί σαν άνθρωποι. Όσοι πετυχαίνουν όμως να μπορούν να δουλεύουν αρμονικά με τους συναδέλφους τους, σίγουρα έχουν μόνο θετικά να πάρουν από αυτήν τη συνεργασία καθώς «δύο μυαλά είναι καλύτερα από ένα».

Διαχείριση χρόνου και οργανωτικότητα

Ένα από τα ιδιαίτερα και κυριότερα soft skills είναι η καλή διαχείριση του χρόνου στην εργασία και η οργάνωση, δύο δεξιότητες που θα λέγαμε ότι αλληλεξαρτώνται.

Όλοι οι εργαζόμενοι στην εποχή μας καλούνται να κάνουν πράγματα γρήγορα και με αποτελεσματικότητα. Αυτές οι δύο δεξιότητες είναι αποτέλεσμα καθημερινής εξάσκησης  και συνήθως δεν είναι εύκολες για να τις αποκτήσει κάποιος. Ακόμα η διαχείριση του χρόνου είναι ένα από τα μείζον θέματα που καλείται να διαχειριστεί ένας εργαζόμενος αλλά και ένας εργοδότης καθώς επηρεάζει κατά πολύ την αποδοτικότητα τόσο του εργαζόμενου όσο και της επιχείρησης.

Η οργάνωση είναι μια από τις σημαντικότερες δεξιότητες και η ιδιαιτερότητά της είναι ότι επηρεάζει άμεσα τον εργαζόμενο και όχι τόσο την επιχείρηση καθώς η κακή οργάνωση του χώρου και των εργασιών του εργαζόμενου δυσχεραίνει την κατάσταση του και όχι απόλυτα την επιτυχία της επιχείρησης. Μέσω της καλύτερης οργάνωσης μπορεί να επιτευχθεί καλύτερη διαχείριση χρόνου στην εργασία και έτσι να βρεθεί η «χρυσή τομή» για καλύτερα αποτελέσματα στις ανατεθειμένες εργασίες του καθενός. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την καλύτερη διαχείριση του χρόνου στην εργασία εδώ. 

Κριτική σκέψη

Αντικειμενικά, η δεξιότητα της κριτικής σκέψης δεν είναι κάτι εύκολο για να καλλιεργηθεί και έχει να κάνει κυρίως με τα βιώματα και την προσωπικότητα του καθενός.  Η κριτική σκέψη είναι το «καμπανάκι» που έχει ο καθένας λίγο-πολύ και είναι το soft skill που ευθύνεται για τις αποφάσεις, τις ιδέες και τις πεποιθήσεις μας. Είναι η ικανότητα πολλών να μπορούν να αντιλαμβάνονται καλύτερα τις εργασίες που έχουν να διεκπεραιώσουν και όχι απλά να τις εκτελούν.

Οι εργοδότες χρειάζονται άτομα με υψηλή αίσθηση της κριτικής σκέψης για να μπορούν να αντιλαμβάνονται και να επιλύουν με μεγαλύτερη ευκολία τα προβλήματα αλλά και να αναζωπυρώνουν την επιχείρηση με δημιουργικότερες ιδέες.

Μπορεί τα hard skills να σας κλείσουν τη συνέντευξη λόγω του ανεπτυγμένου βιογραφικού σας αλλά αν έχετε τα παραπάνω soft skills θα πάρετε την θέση. Είναι πράγματα που είναι δύσκολο να αναπτυχθούν στην ψυχοσύνθεση του καθενός αλλά η προσπάθεια να τα αποκτήσετε, θα κάνει τη ζωή σας πιο εύκολη.