Η Κιμ Καρντάσιαν και το «επιχειρείν»

Δύσκολα θα βρεις άνθρωπο που δεν την ξέρει, μιας και είναι μία από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά πρόσωπα της δεκαετίας. Ο λόγος για την Κιμ Καρντάσιαν, που μάλλον είναι από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά δαιμόνια που έχει συναντήσει η σύγχρονη ιστορία αφού όποια επιχειρηματική ευκαιρία αρπάζει, μετατρέπεται σε σίγουρη επιτυχία.

Ποια είναι η Κιμ;

Η Κίμπερλι Νοέλ Καρντάσιαν έγινε γνωστή πρώτα ως η στυλίστρια της Paris Hilton και έπειτα η δημοσιότητα της έφτασε στα ύψη από την ταινία ερωτικού περιεχομένου που διέρρευσε στο διαδίκτυο το 2007.

Η γνωστή celebrity ξεκίνησε να υπογράφει μανιωδώς επιχειρηματικά συμβόλαια με την συμφωνία με το κανάλι «E!» το 2008, να είναι το μεγαλύτερο εκείνο το διάστημα καθώς πρότειναν την παραγωγή ενός reality show με επίκεντρο την Κιμ Καρντάσιαν αλλά και την υπόλοιπη οικογένεια της!

Έκτοτε η επιτυχία της ήταν σίγουρη καθώς μέσω της τεράστιας επιτυχίας που έκανε το «Keeping up with the Kardashians» δημιουργήθηκαν κι ‘άλλα παράπλευρα reality show που βοήθησαν τόσο τη φήμη της ίδιας της Κιμ Καρντάσιαν, όσο και της υπόλοιπης οικογένειας.

Επιχειρηματικό υπόβαθρο

Η Κιμ Καρντάσιαν είχε δηλώσει σε συνέντευξή της στο περιοδικό Variety, ότι από μικρή ενώ δούλευε στο γραφείο του πατέρα της, ανακάλυψε το ηλεκτρονικό κατάστημα eBay. Τότε κατάλαβε την εμμονή που είχε όχι μόνο με τις αγορές αλλά και τις πωλήσεις, μιας και αγόρασε 5 ζευγάρια γόβες από επώνυμη εταιρία ρούχων στην τιμή των 700 δολαρίων  το ένα και τα μεταπώλησε στο eBay για 2.500 δολάρια!

Πριν ο κόσμος την γνωρίσει σαν «superstar» το 2007, η Κιμ έκανε πράξη την αγάπη της για τις πωλήσεις και έκανε την πρώτη της επαγγελματική προσπάθεια το 2006 ανοίγοντας μία μπουτίκ με την επωνυμία «DASH» μαζί με τις αδερφές της Κλόε Καρντάσιαν και Κόρτνει Καρντάσιαν, η οποία πήγε πάρα πολύ καλά ειδικά μετά τη δημοσιότητα που πήρε από το reality show.

Αργότερα, η μία μπουτίκ έφερε μια δεύτερη το 2009 και μια τρίτη το 2010 με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η αλυσίδα πλέον καταστημάτων «Dash». Όμως η ακόμα μεγαλύτερη δημοσιότητα που δέχτηκε αργότερα η Κιμ Καρντάσιαν ήταν σα να «κατάπιε» την αλυσίδα DASH που οδήγησε το 2018, μετά από 12 χρόνια λειτουργίας, σε οριστικό κλείσιμο των καταστημάτων. Παλαιότερα η Κιμ είχε αναφέρει ότι συμφώνησε στην πραγματοποίηση του reality show με σκοπό να επικεντρωθεί το τηλεοπτικό κοινό στα καταστήματα Dash και να κερδίσουν έτσι αναγνώριση, πράγμα που δεν πήγε όπως θα ήθελε αλλά είχε σίγουρα θετικό αντίκτυπο για εκείνη.

Παρ ’όλα αυτά, δεν άφησε την αναγνωρισιμότητα της ανεκμετάλλευτη και μετά το λανσάρισμα του reality show, δέχθηκε πολλές επιχειρηματικές προτάσεις συμπεριλαμβανομένων και εμφανίσεις σε πολύ γνωστά τηλεοπτικά σόου όπως το «Dancing with the stars», το «America Next Top Model» ως guest κριτής και σε διάφορες άλλες τηλεοπτικές σειρές.

Τον ίδιο χρόνο βγήκε στα ράφια των καταστημάτων το πρώτο της άρωμα με τίτλο «Kim Kardashian» το οποίο σημείωσε τεράστια επιτυχία στην αγορά και έμελλε να έχει συνέχεια καθώς ακολούθησαν άλλα 4 αρώματα με την υπογραφή της.

Ο πανικός στα Social Media

Το 2014, τα social media και οι εφαρμογές είχαν μπει για τα καλά στην ζωή και την καθημερινότητα μας και η Κιμ Καρντάσιαν δεν μπορούσε να λείπει από εκεί.

Τον Ιούνιο του 2014, κυκλοφόρησε το παιχνίδι για κινητά με τίτλο «Kim Kardashian: Hollywood» το οποίο έφερε κέρδη 1.6 εκατομμυρίων δολαρίων τις πρώτες πέντε μέρες της κυκλοφορίας του και τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου ήταν το 5ο πιο κερδοφόρο παιχνίδι στην πλατφόρμα της Apple, το App Store. Θεωρείται μια από τις καλύτερες επιχειρηματικές κινήσεις της καθώς και εν έτη 2019 έχει πολύ καλές εισπράξεις. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για δωρεάν παιχνίδι που προσφέρει κάποιες υπηρεσίες μέσα στο παιχνίδι επί πληρωμή.

Το 2016 και στα πρώιμα χρόνια του φαινομένου των λεγόμενων «Influencers», η Κιμ Καρντάσιαν ήταν από τους πρώτους ανθρώπους που είδαν στον τραπεζικό τους λογαριασμό ποσά των χιλιάδων δολαρίων για κάθε post με διαφημιστικό περιεχόμενο. Συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι η Κιμ πληρωνόταν μέχρι και 300.000 δολάρια για κάθε ξεχωριστό post, διότι είχε και έχει πάνω από 100 εκατομμύρια ακόλουθους στα κοινωνικά δίκτυα και αποτελούσε μεγάλη επιρροή γι’ αυτούς.

Τον Ιούνιο του 2017 πήγε ακόμα παραπέρα την γυναικεία της επιχειρηματικότητα δημιουργώντας και παρουσιάζοντας στην αγορά της «ομορφιάς», τη σειρά καλλυντικών της, “KKW Beauty” που γνώρισε τεράστια επιτυχία αφού στο πρώτο λανσάρισμα των καλλυντικών ξεπουλήθηκαν όλα μέσα σε 31 λεπτά! Φυσικά θα ήταν ανέφικτο αν δεν υπήρχαν τα social media και δεν είχε τόσους ακόλουθους να βλέπουν κάθε «στάλα» της καθημερινότητάς της.

Αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στον μήνα του Αυγούστου η νέα της collection που βάσει υπολογισμών θα σπάσει πάλι ρεκόρ πωλήσεων.

Αυτό που μπορεί να ειπωθεί με σιγουριά είναι ότι με όποιο επιχειρηματικό σχέδιο προχωρά η Κιμ Καρντάσιαν δεν πετυχαίνει απλώς, αλλά γίνεται σίγουρη επιτυχία. Πολλές νέες προσπαθούν να τη μιμηθούν και να χτίσουν μια παρόμοια «επιχειρηματική αυτοκρατορία» αλλά όπως έχουμε πει και σε προηγούμενο άρθρο, δεν υπάρχει σίγουρη συνταγή της επιτυχίας.

Scroll to Top