Κανόνες για μια σωστή επαγγελματική συμπεριφορά

Οι καλοί τρόποι συμπεριφοράς στην καθημερινή συνύπαρξη των ατόμων μεταξύ τους, είναι μία ανεκτίμητης αξίας αρετή για αυτούς που τη διαθέτουν. Το να παραχωρήσετε τη θέση σας σε μία έγκυο ή σε ένα ηλικιωμένο άτομο, το να ευχαριστήσετε κάποιον που σας εξυπηρέτησε και να ανοίξετε την πόρτα σε μία γυναίκα είναι «μικρές» κινήσεις που δείχνουν ότι, ακόμα και μέσα σε αυτό το χάος που επικρατεί στην καθημερινότητα, ορισμένα άτομα έχουν κάποιους τρόπους σεβασμού προς το συνάνθρωπο. Στην εποχή αυτή που διανύουμε τα δύο τρίτα σχεδόν της μέρας μας τα περνάμε στο χώρο εργασίας μας, οπότε όπως είναι λογικό οφείλουμε και πρέπει να διαθέτουμε και εκεί ορισμένους κανόνες και τρόπους συμπεριφοράς, που θα έχουν ως αποτέλεσμα την αρμονική εργασιακή συνύπαρξη. Ορισμένοι κανόνες για μια σωστή επαγγελματική συμπεριφορά που μπορείτε να υιοθετήσετε, είναι οι εξής:

Σεβαστείτε τους προσωπικούς χώρους των συναδέλφων σας. Είναι γνωστό ότι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι το ίδιο τακτικοί, δεν υπάρχει λόγος, όμως, τα άτομα στα διπλανά γραφεία να επωμίζονται τη δική σας ακαταστασία. Οπότε, ας μην μεταφέρετε άχρηστα χαρτιά και αντικείμενα σας, από δω και από εκεί. Καλό θα ήταν γενικότερα να διατηρείται μια γενικότερη τάξη στο χώρο εργασίας σας, αλλά κυρίως στο δικό σας γραφείο. Θα εκτιμηθεί και από τον εργοδότη σας και από τους πελάτες σας.

Η καθημερινή συμπεριφορά, παίζει σημαντικό παράγοντα στον επαγγελματικό σας  χώρο. Το να είστε ευγενικοί και, όσο το δυνατόν, πιο ευδιάθετοι κάθε μέρα, καθορίζει και τη δική σας συμπεριφορά αλλά και των γύρω σας. Είναι λογικό να μην έχετε την ίδια ευχάριστη διάθεση κάθε μέρα αλλά, ακόμα και στις περιπτώσεις που είστε κακοδιάθετοι, δεν χρειάζεται να ξεσπάτε και να συμπεριφέρεστε άσχημα. Μια καλή κουβέντα, ένα «Ευχαριστώ» και ένα «Καλημέρα» μπορεί να αλλάξουν τη διάθεση όλων σας.

Οι φωνές και οι διαφωνίες, είναι λογικό να προκύπτουν μερικές φορές στη δουλειά, αλλά είναι στο χέρι σας να μην πάρουν παραπάνω έκταση από ότι πρέπει και κυρίως να μην ενοχλείτε τους υπόλοιπους. Επιπλέον, όταν μιλάτε στο τηλέφωνο δεν χρειάζεται να φωνάζετε και να μιλάτε δυνατά στους κοινόχρηστους χώρους, ενοχλώντας τους υπόλοιπους οι οποίοι εργάζονται.

Επίσης, ειδικά σε έναν καινούργιο επαγγελματικό χώρο, που δεν γνωρίζετε τα άτομα και τις ειδικότητες τους, απευθυνθείτε τους χρησιμοποιώντας τον πληθυντικό πρόσωπο, ακόμα και αν είναι μικρότερης ηλικίας από εσάς. Μπορείτε να προτιμήσετε τον ενικό, μόνο στην περίπτωση που θα σας ζητηθεί.

Οι κανόνες για μια σωστή επαγγελματική συμπεριφορά είναι κάτι που οφείλουν όλοι να ακολουθούν, με σκοπό να υπάρχει μια αρμονική συνεργασία με όλους.

Scroll to Top