Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: φίλος ή εχθρός του εργαζομένου; | Ergazomenos.gr

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: φίλος ή εχθρός του εργαζομένου;

Αναμφισβήτητο είναι το γεγονός ότι στις μέρες μας η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων χρησιμοποιεί καθημερινά το διαδίκτυο και ειδικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για να γίνουμε λίγο πιο συγκεκριμένοι αξίζει αναφέρουμε ότι το 79% του πληθυσμού συνδέεται καθημερινά στο internet, ενώ το 51%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 6 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες έχουν τουλάχιστον ένα λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον οποίο συνδέονται καθημερινά. Φυσικά στην εξέλιξη αυτή σημαντικός είναι και ο ρόλος των κινητών τηλεφώνων που έχουν κάνει την πρόσβαση στο internet εξαιρετικά εύκολη και γρήγορη ανά πάσα στιγμή, όπου και να βρισκόμαστε. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι τα social media βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος πιο πολύ από ποτέ εγείρουν κάποια κρίσιμα ερωτήματα που πρέπει όλοι μας να σκεφτούμε και να αξιολογήσουμε. Τα ερωτήματα αυτά είναι τα εξής: Επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την εικόνα σας ως επαγγελματίες; Kαι αν ναι, τότε τα χρησιμοποιείτε με το σωστό τρόπο;

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: φίλος ή εχθρός

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι ότι στην εποχή που διανύουμε δεν υπάρχει περίπτωση ο μελλοντικός εργοδότης σας να μην ελέγξει τους λογαριασμούς σας στα κοινωνικά δίκτυα  πριν προχωρήσει στην πρόσληψή σας. Τι σημαίνει αυτό; Η εικόνα που θα αποκομίσει, ή θα αποτελέσει το χαρτί εισόδου σας στην επιχείρηση και κατ’επέκταση στη δουλειά που επιθυμείτε ή θα είναι το κόκκινο φως που θα σας αφήσει εκτός.  Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δώσετε έμφαση σε κάποια σημεία – κλειδιά που θα σας εξασφαλίσουν την επιτυχία.

  1. Δημιουργείστε ένα ελκυστικό προφίλ
    Το προφίλ σας στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί την πρώτη εικόνα πριν σας γνωρίσει κάποιος. Αν υποθέσουμε ότι αυτός ο κάποιος είναι ο μελλοντικός σας εργοδότης είναι λογικό ότι η εικόνα αυτή πρέπει να είναι ιδιαίτερα αξιοπρεπής. Για να το πετύχετε αυτό πρέπει να επιλέξετε μια προσεγμένη αν όχι επαγγελματική φωτογραφία προφίλ, ενώ σημαντικό είναι να δίνεται τις σωστές πληροφορίες για εσάς όπως αυτές που αφορούν τις σπουδές, την επαγγελματική σας κατάρτιση αλλά και τις γενικότερες ασχολίες σας.
  2. Προσοχή στις δημοσιεύσεις σας!
    Μπορεί τα social media να αποτελούν έναν τρόπο έκφρασης, συζήτησης και ενημέρωσης γνωστών και φίλων σχετικά με τα νέα και τις απόψεις σας, αλλά μην ξεχνάτε ότι ειδικά αν έχετε ένα δημόσιο προφίλ σε όλα αυτά έχουν πρόσβαση και άλλοι άνθρωποι πέραν των φίλων σας. Αυτό σημαίνει ότι σκόπιμο θα ήταν να περιορίσετε τις άσκοπες δημοσιεύσεις όπως παλιές φωτογραφίες από εκείνη την έξοδο που είχατε κάνει με τους κολλητούς σας και είχατε μεθύσει αν και περάσατε καλά, ή δημόσιες συνομιλίες με τους φίλους σας που έχετε ιδιαίτερη οικειότητα και χρησιμοποιείτε εκφράσεις που είναι εύκολα παρεξηγήσιμες από τρίτους. Ακόμα, καλό θα ήταν να προσέξετε τις εκφράσεις ακραίων απόψεων σχετικά με πολιτικά ή κοινωνικά θέματα. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι θα σταματήσετε να είστε ενεργοί, αλλά ότι θα είστε πιο επιλεκτικοί στις δημοσιεύσεις σας και το περιεχόμενό τους.
  3. Μη χρησιμοποιείται τα Social Media εν ώρα εργασίας
    Eίναι γεγονός ότι οι περισσότεροι από εμάς περνάμε αρκετό χρόνο της ημέρας περιηγούμενοι στα Social Media, ωστόσο αυτό είναι ένα από τα χειρότερα λάθη που μπορείτε να κάνετε στον εργασιακό σας χώρο και το οποίο σίγουρα θα σας κοστίσει. Είτε είστε ¨φίλοι¨ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τον εργοδότη σας, είτε όχι, καλό θα ήταν να αποφεύγετε να τα χρησιμοποιείται αν δε σχετίζονται με την εργασία σας, πόσο μάλλον να δημοσιεύετε σε αυτά κατά την ώρα που εργάζεστε. Εύκολα γίνεται κατανοητό ότι σε περίπτωση που πέσει στην αντίληψη των ανωτέρων σας αυτό θα δημιουργήσει μια αρνητική και αναξιόπιστη εικόνα προς το πρόσωπό σας.
  4. Social Media δεν είναι μόνο το Facebook και το Instagram

Στις μέρες μας τείνουμε να αναλωνόμαστε στα πιο ¨εύπεπτα¨ πράγματα τα οποία μας προσφέρουν πρόσκαιρη ικανοποίηση σε σημείο που θα λέγαμε ότι φτάνουν έως και το χάσιμο χρόνου, κάτι που συμβαίνει κυρίως στα δύο πιο γνωστά και προαναφερθέντα κοινωνικά δίκτυα. Ωστόσο υπάρχουν και άλλες εφαρμογές που είναι πιο χρήσιμες, ιδιαίτερα για τη βελτίωση του επαγγελματικού σας προφίλ. Xαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του LinkedIn, που είναι ένας ιστοχώρος επαγγελματικής δικτύωσης. Η πλατφόρμα αυτή σας δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάσετε μια σύντομη περιγραφή της επαγγελματικής σας καριέρας και των επιτευγμάτων σας, ως ένα σύντομο βιογραφικό, ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να συνδεθείτε με άλλους χρήστες και να αναζητήσετε εργασία σε επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναζήτηση εργασίας

Τα Social Media μπορεί να αποβούν ιδιαιτέρως επωφελή αν τα χρησιμοποιήσετε με το σωστό τρόπο! Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε πριν στείλετε το βιογραφικό σας στην εταιρεία στην οποία θέλετε να εργαστείτε να κάνετε μια έρευνα στα προφίλ της – στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσετε μια καλύτερη εικόνα για την επιχείρηση και θα μπορέσετε να δείτε και αν πραγματικά ταιριάζετε με τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της.

Κλείνοντας λοιπόν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ζούμε στην εποχή του Internet και των Social Media κάτι που σημαίνει πως οτιδήποτε κάνουμε και δημοσιεύουμε μένει, για αυτό και πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς μπορεί να μας επηρεάσουν σε σημαντικά κομμάτια της ζωής μας όπως είναι η επαγγελματική μας καριέρα. Ενώ ας μην ξεχνάμε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν τον πιο εύκολο τρόπο διαφήμισης του ίδιου μας του εαυτού, αρκεί να τα χρησιμοποιήσουμε σωστά και προς όφελός μας! Εσείς τι λέτε τελικά; Τα Social Media αποτελούν φίλο ή εχθρό του επαγγελματία;