Tips για αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου στην εργασία.

Ο χρόνος είναι μια εξαιρετική άυλη έννοια που μας απασχολεί όλους σε καθημερινή βάση και κυρίως στον επαγγελματικό τομέα. Πρόκειται για ένα εργαλείο που αν δαπανηθεί έξυπνα και με σχολαστικότητα μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα σας και να συμβάλει στην μείωση του άγχους, κάνοντας την εργασία σας να φαίνεται «παιχνιδάκι».

Για αυτό ακριβώς το λόγο, παρακάτω θα βρείτε κάποια tips που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την αποτελεσματικότητά σας και να διατηρήσετε την ηρεμία και την αυτοκυριαρχία σας στη δουλειά.

Ξεκινήστε από τα δύσκολα

Όσο καλός και αν είστε στη δουλειά σας, οι διαθέσιμες ώρες εργασίας σας κάποτε τελειώνουν . Προσπαθήστε να μην κυνηγάτε το χρόνο και αντί αυτού εκμεταλλευτείτε τον. Μπορείτε να καταμετρήσετε τον εαυτό σας ή να παρατηρήσετε πόσο χρόνο καταναλώνετε για κάθε εργασία και έτσι να ξεκινήσετε με αυτές που σας παίρνουν περισσότερο χρόνο για να ελαφρύνετε το πρόγραμμά σας. Μια ακόμα πρακτική είναι, να προσπαθήσετε να θέσετε τις εργασίες σας σε σειρά προτεραιότητας και να τις διαχωρίσετε σε υψηλής ή χαμηλής προτεραιότητας ,σύμφωνα πάντα με το deadline που έχετε για κάθε ξεχωριστή δουλειά.

Οργανώστε το χώρο σας

Ο λόγος της οργάνωσης στη ζωή μας είναι για να την κάνει πιο εύκολη σταδιακά. Γι’ αυτό τον λόγο έχει πολύ μεγάλη σημασία να έχετε το χώρο σας καθαρό και τακτοποιημένο έτσι ώστε να τα βρίσκετε όλα ευκολότερα και γρηγορότερα. Από τα αρχεία στον υπολογιστή σας έως τα δημόσια έγγραφα, θα δείτε ότι θα κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη αν τα βάλετε σε μια σειρά , χωρίς να καταβάλετε κόπο και χρόνο για να τα βρείτε.

Εξαλείψτε τους περισπασμούς

Η καθαρή σκέψη και η μη απόσπαση προσοχής διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη αποτελεσματική κατανομή του χρόνου σας. Αν έχετε για παράδειγμα δικηγορικό γραφείο ή οποιαδήποτε εργασία που προϋποθέτει αρκετή σκέψη και συγκέντρωση θα ήταν καλό να βρείτε έναν ήσυχο χώρο, μακριά από ενοχλητικούς ήχους ή ακόμα να βρείτε έναν τρόπο να τον ηχομονώσετε. Αν δουλεύετε σε χώρο με αρκετά άτομα θα ήταν συνετό να βρείτε τις εργασιακές ισορροπίες μεταξύ σας και να μην αποσπάτε ο ένας τον άλλον κατά την διάρκεια της δουλειάς.

Μην αναβάλετε εργασίες

Έχουμε μιλήσει στο παρελθόν για την παραγωγικότητα και το πόσο σημαντική είναι στις επιχειρήσεις. Ο μεγαλύτερος εχθρός της: Η αναβλητικότητα. Πέραν της παραγωγικότητας όμως επηρεάζει και το χρόνο που καταναλώνετε για κάθε εργασία που πραγματοποιείτε, με αποτέλεσμα  να αφήνετε εργασίες στην « άκρη » για το τέλος της ημέρας ή της εβδομάδας. Όμως αυτόματα αυτή η τεχνική σας αφήνει πίσω στις επαγγελματικές σας υποχρεώσεις και δημιουργεί επιπρόσθετο άγχος. Η καλύτερη δυνατή λύση είναι να τις διαχωρίσετε σε μικρότερες εργασίες έτσι ώστε να καταβάλετε λιγότερο χρόνο, κόπο αλλά και να τις βλέπετε εσείς πιο διαχειρίσιμες.

Κρατήστε σημειώσεις

O σίγουρος τρόπος για να μην ξεχνιέστε ποτέ είναι ένας: το ημερολόγιο. Κρατήστε ημερολόγιο με τις απαραίτητες σημειώσεις που πρέπει να έχετε για κάθε ξεχωριστή εργασία και μην ξεχνάτε να το ενημερώνετε. Αυτό είναι και το μυστικό για να πετύχει αυτή η μέθοδος, να το συμπληρώνετε και να το ακολουθείτε με «ευλάβεια». Θα σας βοηθήσει να βρείτε ένα «μπούσουλα» μέσα στην μέρα και θα σας κρατήσει συγκεντρωμένους καθ’ όλη τη διάρκεια της.

Βάλτε στόχους

Ακόμα και αν ακολουθήσατε τους προηγούμενους τρόπους, μην επαναπαύεστε. Θέστε καθημερινούς και εβδομαδιαίους στόχους έτσι ώστε να είστε πάντα “on time’’ στο πρόγραμμα σας και να έχετε ένα ολοκληρωμένο πλάνο για την εργασία σας. Θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε καλύτερα το χρόνο σας, θα σας κρατήσει σε εγρήγορση και θα συνεχίσετε τη δουλειά σας με το ηθικό ανεβασμένο, καθώς δεν θα επηρεάζεστε από το στρες και το άγχος. Αυτό ίσως να είναι το εναρκτήριο λάκτισμα για να θέσετε μεγαλύτερους και μακροπρόθεσμους στόχους για την εργασία σας, όπως μια επερχόμενη προαγωγή.

 Σίγουρα ο χρόνος είναι δύσκολα διαχειρίσιμος , μα αν φροντίσετε να ακολουθήσετε τα tips που προαναφέρθηκαν, θα δείτε μεγάλη διαφορά στην επαγγελματική καθημερινότητά σας αλλά και στη ζωή σας. Αντιλαμβανόμαστε ότι μπορεί να μην είναι εύκολο στην αρχή, δεδομένου ότι χρειάζεται κάποιον βαθμό πειθαρχίας, όμως είναι σίγουρο ότι θα δείτε μεγάλα οφέλη όσο περνά ο καιρός.

Scroll to Top