Πώς να χτίσετε το προσωπικό σας brand.

Η εύρεση εργασίας έχει γίνει μία από τις πιο απαιτητικές δοκιμασίες για όλους. Καθώς οι απαιτήσεις των εργοδοτών αυξάνονται, οι θέσεις εργασίας είναι περιορισμένες και οι υποψήφιοι ανταγωνιστές σας είναι πολλοί και ταλαντούχοι, εύκολα γίνεται κατανοητό ότι θα πρέπει με κάποιον τρόπο να διαφοροποιηθείτε από αυτούς και να ξεχωρίσετε, προκειμένου να διεκδικήσετε αποτελεσματικά τη θέση που επιθυμείτε. Ο πιο αποτελεσματικός και σωστός τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι να χτίσετε το προσωπικό σας brand.

Προκειμένου να γίνει κατανοητή η παραπάνω έννοια και το τι ακριβώς εννοούμε, αρχικά αξίζει να δώσουμε μια σύντομη ερμηνεία του όρου ¨ brand¨. Με τον όρο αυτό λοιπόν, αναφερόμαστε σε ένα μοναδικό όνομα, σήμα, σύμβολο, άνθρωπο ή ιδέα, που ταυτίζεται με ένα προϊόν ή υπηρεσία μιας εταιρείας, και που το διαφοροποιεί από τα ανταγωνιστικά του. Αντίστοιχα, ο όρος ¨προσωπικό brand¨ αναφέρεται στην εικόνα που δημιουργείται γύρω από το πρόσωπό σας. Για να αντιληφθείτε τι ακριβώς εκφράζει ο συγκεκριμένος όρος παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικές ερωτήσεις που αρχικά μπορεί να φαντάζουν απλές, ωστόσο οι απαντήσεις τους μπορούν να δώσουν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με εσάς. Κάποιες ενδεικτικές ερωτήσεις είναι οι εξής:

  • Ποιά είναι η εικόνα που θα δημιουργηθεί σε κάποιον αν δει τους λογαριασμούς σας στα social media;
  • Τι θα απαντούσαν οι συνάδελφοι και οι γνωστοί σας αν τους ρωτούσαμε ποιά είναι η εικόνα που έχουν σχηματίσει για εσάς;

Αν δοκιμάσετε να απαντήσετε ακόμα και εσείς οι ίδιοι σε αυτά τα ερωτήματα θα μπορέσετε να πάρετε μια σύντομη απάντηση σχετικά με το πως είναι διαμορφωμένο μέχρι στιγμής το προσωπικό σας brand.

Προχωρώντας στην αξία που έχει το να χτίσετε το προσωπικό σας brand και για να το αντιληφθείτε καλύτερα αξίζει να σκεφτείτε ότι όπως οι πιο μεγάλες εταιρείες του κόσμου χρησιμοποιούν τεχνικές branding για να προωθήσουν τα προϊόντα τους, να τα κάνουν να ξεχωρίσουν και να επικρατήσουν έναντι των ανταγωνιστικών τους, έτσι και εσείς αν θέλετε να πετύχετε τους αντίστοιχους στόχους οφείλετε να κάνετε το ίδιο για το δικό σας προϊόν, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είστε εσείς οι ίδιοι. Το βασικό ερώτημα που γεννάται τώρα είναι πως θα καταφέρετε να χτίσετε ένα ισχυρό, προσωπικό brand. Για τη διευκόλυνσή σας, παρακάτω, παρατίθενται μερικά από τα πιο βασικά βήματα που θα χρειαστεί να ακολουθήσετε.

Βήματα για τη δημιουργία του προσωπικού σας brand

1.     Αναγνωρίστε τα ταλέντα σας
Πρόκειται ίσως για το πιο σημαντικό βήμα, καθώς αποτελεί τα θεμέλια ενός σωστού brand. Στο βήμα αυτό πρέπει να αναρωτηθείτε για το ποιά είναι τα πιο δυνατά σας σημεία, δηλαδή για το ποιές είναι οι ικανότητες εκείνες που θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε και θα παρακινήσουν τους εργοδότες σας να επιλέξουν εσάς και όχι κάποιον άλλον υποψήφιο.

2.     Κατανοήστε το πώς αξιολογούνται τα ταλέντα σας
Ένα λάθος που συμβαίνει συχνά είναι η υποτίμηση ή υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων σας. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι ο τρόπος που αντιλαμβάνεστε και αντιμετωπίζετε τον εαυτό σας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και στον τρόπο που θα τον προβάλετε τόσο σε κάποιον εργοδότη σας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, όσο και σε πιθανούς πελάτες. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κρίνετε αντικειμενικά για το ποιές είναι οι δυνατότητές σας και αυτό μπορείτε να το κάνετε αν αναλογιστείτε για παράδειγμα τι προσφέρετε στην εταιρεία στην οποία εργάζεστε και τι θα ¨έχανε¨ αυτή αν δε σας είχε στο ανθρώπινο δυναμικό της. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρετε να αντιληφθείτε τις πραγματικές σας ικανότητες και την αξία που μπορείτε να προσφέρετε σε μια επιχείρηση και έτσι να τονίσετε τα συγκεκριμένα προσόντα και στη διαδικασία της συνέντευξης.

3.     Σχεδιάστε το marketingplan του εαυτού σας
Πρόκειται για μια σύντομη ανασκόπηση του ποιοί είστε, τι κάνετε, ποιοί είναι οι στόχοι, το όραμά σας και η στρατηγική για να τα επιτύχετε, ποιοί είναι οι ανταγωνιστές σας, σε τι διαφέρετε από αυτούς και σε ποιό targetgroup στοχεύετε. Όλες αυτές οι πληροφορίες συνθέτουν εν συντομία το δικό σας marketing plan, το οποίο θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο τόσο για να αντιληφθείτε εσείς οι ίδιοι ποια είναι τα δυνατά και αδύνατα σημεία σας, όσο και για να παρουσιάσετε σωστά τον εαυτό σας στις συνεντεύξεις.

4.     Αναδείξτε τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες
Μιλώντας για το χτίσιμο του προσωπικού σας brand δε γίνεται να μην αναφερθούμε στο κομμάτι της επικοινωνίας. Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι οι επικοινωνιακές σας δεξιότητες είναι εξέχουσας σημασίας, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την προώθηση του εαυτού σας. Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι ο όρος brand είναι μια ευρεία έννοια που συμπεριλαμβάνει τόσο το λεκτικό, όσο και το μη λεκτικό κομμάτι. Δηλαδή πέρα από το καθαρά επικοινωνιακό μέρος, σημαντικό είναι να προσέχετε τη γλώσσα του σώματος, το ύφος και τον τόνο της φωνής σας, καθώς όλα αυτά συνθέτουν τη συνολική εικόνα που δίνετε σε κάποιον όταν σας γνωρίσει. Αν καταφέρετε να προσέξετε τα παραπάνω στοιχεία και ταυτόχρονα να τα προσαρμόζετε ανάλογα με το συνομιλητή σας και την περίσταση θα καταφέρετε να οικοδομήσετε ένα άκρως ανταγωνιστικό, προσωπικό brand ως επαγγελματίας.

5.     Προσέχετε τη δημοσιότητα
Στην ψηφιακή εποχή στην οποία ζούμε ένας από τους βασικούς τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες προωθούν ένα brand είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αντίστοιχα το ίδιο μπορείτε να κάνετε και εσείς προκειμένου να γνωστοποιήσετε το προσωπικό σας brand. Ωστόσο, έχετε σκεφτεί ότι μπορεί να έχετε υποβληθεί ήδη σε αυτή τη διαδικασία και να μην έχετε δώσει την απαραίτητη προσοχή; Κάθε τι που κάνετε στο διαδίκτυο μένει και μπορεί να το δει ο καθένας, οπότε αυτό σημαίνει ότι δεν αποκλείεται να το δει και ο μελλοντικός σας εργοδότης. Για την ακρίβεια πριν την πρόσληψή σας είναι πολύ πιθανό να ελέγξει τους λογαριασμούς σας στα social media, οπότε θα πρέπει να φροντίσετε αυτοί να αντικατοπτρίζουν μια εικόνα που να αποπνέει επαγγελματισμό και θα εμπνέει εμπιστοσύνη.

Εν κατακλείδι, θα λέγαμε ότι το να χτίσετε το προσωπικό σας brand είναι σαν να δημιουργείτε το λεγόμενο ¨Unique Selling Proposal¨ του εαυτού σας. Ουσιαστικά πρόκειται για τη μοναδική πρόταση πώλησης που αναδεικνύει ποιά είναι τα πιο δυνατά σας σημεία και σε τι ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές σας στον τομέα που ενδιαφέρεστε. Άλλωστε, όπως έχει πει και ο ιδρυτής της Amazon, JeffBezos, ¨Το brand σου είναι το τι λένε οι άλλοι για εσένα όταν δεν είσαι στο δωμάτιο¨. Ωστόσο, πρέπει να είστε προσεκτικοί, καθώς όπως αντιλαμβάνεστε πρόκειται για μία σύνθετη διαδικασία, που αν εκτελεστεί σωστά θα σας βοηθήσει να αναδειχτείτε και να εμπνεύσετε εμπιστοσύνη, σιγουριά και ασφάλεια, συναισθήματα εξαιρετικά σημαντικά, ειδικά στη διαδικασία πρόσληψης. Αντίθετα, αν δε γίνει σωστά δε θα καταφέρετε να ξεχωρίσετε από τους υπόλοιπους υποψήφιους και ανταγωνιστές σας για τη θέση εργασίας που επιθυμείτε.

Scroll to Top